Jokioisten seurakunta

Jokioisten seurakunnan toiminta järjestyy aktiivisten seurakuntalaisten ja eri alojen työntekijöiden vuorovaikutuksessa, selkärankana säännöllinen toiminta, lihaksina tapahtumien kirjo. Seurakunta kerää liepeisiinsä satunnaisia kävijöitä kuin myös pitkäaikaisesti sitoutuneita.

Seurakuntalaisia on vajaa neljä tuhatta eli noin neljä jokaisesta viidestä vastaantulijasta. Perheiden, lasten ja eläkeläisten kokoontumiset lienevät suosituimpia, mutta kuorotoiminta ja nuorten toiminta kokoaa myös lukuisia innokkaita. Kaikenikäisiä kutsutaan jumalanpalvelukseenkin. Tule ja tutustu!

Jokioinen kuului Tammelan seurakuntaan ja seurakunnallista toimintaa oli jo ennen oman kirkon rakentamista vuonna 1631. Kappeliseurakuntana Jokioinen toimi vuonna 1902 toteutuneeseen itsenäistymiseensä saakka.

Jokioisten seurakunnan ja kirkon historiasta voit lukea tarkemmin Linkki avautuu uudessa välilehdessätästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Motoristit lähtevät pyörillään Jokioisten kirkosta seurakunnan järjestämässä Motoristimessussa
Kuva: Kalle Saastamoinen