Apua ja tukea elämään

Kun kaipaat kuuntelijaa

kun haluat keskustella

kun olet umpikujassa

kun mikään ei tunnu miltään

kun kaikki kaatuu päälle

kun olet aivan yksin

Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdehuolet, taloudelliset ongelmat tai mikä tahansa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijän puoleen.

KOTIKÄYNNIT
Vierailut kodeissa kuuluvat seurakunnan elämään. Kotikäynneille voi pyytää pappia tai diakoniatyöntekijää. Kotikäynneillä kohdataan erityisesti niitä ihmisiä, jotka eivät pääse seurakunnan yhteisiin tilaisuuksiin tai haluavat henkilökohtaista keskustelutukea.

EHTOOLLINEN KOTIIN
Mikäli ehtoolliselle tuleminen on vaikeaa, voit pyytää kotiehtoollista. Tilaisuudessa voi olla myös muita läheisiä yhdessä sovittavalla tavalla.

ESIRUKOUSPYYNTÖ
Jos haluat pyytää seurakunnan esirukousta, voit tehdä sen tästä esirukouspyyntöLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Mainitse pyynnössäsi myös, haluatko pyynnön puolesta rukoiltavan seurakunnan jumalanpalveluksessa.

DIAKONIARUOKAILU

Joka tiistai klo 12.30 Diakoniaruokailu seurakuntatalolla (Temppelitie 2). Aterian hinta 4 €

LEIPÄJAKELU

Joka tiistai klo 13-14 leipäjakelu Sopukassa (Koulutie 5, torin puoleinen pääty).

Kuva, jossa henkilö on astumassa sisään diakoniatoimiston ovesta Koulutiellä Jokioisilla

Vuoden 2023 Yhteisvastuun teemana on "Nuoret väkivaltaisessa maailmassa."

Tänä vuonna Yhteisvastuu kerää varoja nuorten väkivallan ehkäisyyn ja konfliktien sovitteluun. Joka minuutti neljä nuorta kokee vakavaa koulukiusaamista Suomessa. Tänä vuonna halutaankin, että päiväkodit ja koulut saisivat lisää resursseja, jotta jokainen saisi turvallisen kasvuympäristön.

Tule mukaan auttamaan, meidän jokaisen tuki on tärkeä! Mahdollisuuksia on monia, tässä niistä muutama:

Voit lahjoittaa seurakunnan MobilePay-numeroon 67362,

lahjoittaa nettilahjoituksen osoitteessa:

www.yhteisvastuu.fi/jokioinen.

Tai tilisiirrolla:

Saaja: Kirkkopalvelut ry/ Yhteisvastuu

Saajan tilinumero: OP FI114 5000 0120 2362 28

Viite: 302177

SYDÄMELLINEN KIITOS LAHJOITUKSESTA. APUSI ON KORVAAMATTOMAN ARVOKAS!

Kuva, jossa kahden henkilön kädet pitävät kiinni punaisesta paperisydämestä