Seurakunnan hallinto

Paras tapa tutustua seurakuntaan on osallistua sen elämään ja toimintaan. Sisältäpäin asiat näyttäytyvät eri valossa.

Seurakuntien elämä Suomen ev. lut. kirkossa on järjestetty vakiorakenteiden ympärille. Rakenteilla on pyritty varmistamaan seurakuntalaisten vaikuttamismahdollisuus, mutta myös uskollisuus kirkon sanomalle.

Paikallisesti seurakunnan elämää suunnittelevat ja ohjaavat seurakuntavaaleissa valittava kirkkovaltuusto, valtuuston valitsema kirkkoneuvosto sekä neuvoston alaiset johtokunnat ja muut ryhmät.

Osallistumalla voit vaikuttaa!

Kuva parista keskeisestä seurakunnan hallintoon liittyvästä kirjasta

Talouspäällikkö
Hallinto- ja talouspalvelut Henkilöstöpalvelut Kiinteistöpalvelut Leirikeskuspalvelu